Yhteinen "olohuone" keskustaan?

Miltä kuulostaisi yhteisöllinen olohuone Lordin aukiolla, jonne voisi kokoontua istahtamaan ja rupattelemaan ystävien kanssa? Kaupunkilaisten yhteistä olohuonetta toivottiin myös Rovaniemen kaupungin kävelykatusuunnitelmaan liittyvässä kyselyssä.

Lordin aukiolle kaikkien yhteinen "olohuone"?

Kaupunkien keskustat ovat tunnetusti olleet yhteisiä kokoontumispaikkoja kautta aikojen ja keskustat rakentuivat torien ympärille.

Vielä tänäkin päivänä keskustojen aukiolle kokoonnutaan viettämään aikaa, tapaamaan ystäviä ja rupattelemaan. Kaupunkikeskustojen merkitys korostuu entisestään, kun kaupungit laajentuvat ja ihmiset asuvat hajallaan kaupunkien laitamilla. Yleensä keskusta on helpoiten saavutettavissa ja sinne on helppo tulla, kuka mistäkin.

Kaupunkikeskustojen palvelutarjonta on runsasta ja tapaamisen yhteydessä on helppo käydä yhdessä kahvilla ja syömässä tai voi yhdessä piipahtaa leffassa, teatterissa tai taidenäyttelyssä.

Nyt Rovaniemen kaupunki on avannut kuntalaisille mahdollisuuden osallistua yhteisöllisyyttä edistävään ideointiin.

Jaa ideasi!

Rovaniemeläiset saavat ehdottaa ideoita, jotka edistävät yhteisöllisyyttä – kaupunki toteuttaa suosituimmat ideat. Rovaniemi kutsuu asukkaitaan ideoimaan, mikä edistäisi yhteisöllisyyttä. Kaikki rovaniemeläiset voivat antaa ideoita siitä, mikä lisäisi kaikkien kuntalaisten sekä erityisesti ikäihmisten yhdessä tekemistä ja toimintaa.

Rovaniemen kaupunki varaa rovaniemeläisten ideoiden toteutukseen 110 000 euroa. Ideointi on auki 16.2.–21.3.2024.

Paperisia lomakkeita löytyy seuraavista paikoista: kaupunginkirjasto, kirjastoauto, Ounasrinteen, Muurolan, Saarenkylän ja Korkalovaaran kirjastot, Osviitta, Kansalaistalo sekä eläkeläistila Potkuri.
Lisäksi kaupunki kerää ideoita erilaisissa tapahtumissa, kuten ikäihmisten päivätansseissa.

Lisätiedot osoitteesta rovaniemi.fi/osallistuvabudjetointi

Viimeisen kappaleen uutinen kokonaisuudessaan luettavissa täältä.