Revontulilaavu Rovaniemen Kaupunkikeskustateko 2022

Revontulilaavu voitti ylivoimaisesti vuoden 2022 kaupunkikeskustakokilpailun Rovaniemellä.

Revontuli-laavu rakennettiin vapaaehtoisvoimin. Eero Kumpula, Tapani Takalo, Anne Juotasniemi ja Juri Laurila ovat hankkeen aktiiveja. KUVA: ANSSI JOKIRANTA / Uusi Rovaniemi

Rovaniemen rotareiden talkoilema Revontulilaavu voitti tämän vuoden kaupunkikeskustateon ylivoimaisesti 217 äänellä, joka on kolmannes koko äänisaalista. Yhteensä ääniä annettiin 699 kappaletta.

Toiseksi kisassa tuli Rovaniemen seurakunnan ylläpitämä Jouluseimi Lordinaukiolla ja kolmanneksi koko kaupungin yhteinen Siivoushaaste, joka järjestetään toukokuussa.

Rovaniemen kaupunkikeskustateko-kilpailu järjestettiin nyt toista kertaa ja sen järjestävät Rovaniemen elävä kaupunkikeskusta ry ja kaupunkilehti Uusi Rovaniemi.

Kuva: Uusi Rovaniemi

Rovaniemen kaupunkikeskustateko. Teko, joka on vaikuttanut positiivisesti Rovaniemen kaupunkikuvaan ja ihmisiin.

Kilpailuun kaupunkilaiset saivat jättää ehdotuksia kaupunkikeskustateoksi huhtikuussa ja niitä tuli yhtensä yhdeksän. Kaikki ehdotukset olivat mukana lopullisessa äänestyksessä.

Kisan voittaja lähetetään elokuussa EKK:n eli Elävät kaupunkikeskustat ry:n valtakunnalliseen keskustatekokilpailuun.

Kilpailu järjestettiin Rovaniemellä ensi kertaa viime vuonna. Silloin kilpailun voitti kauppatorille avattu Pub Old Lättis.

Lue voittajasta enemmän Uusi Rovaniemi-lehden julkaisusta täältä