Pipsa Possu tulee kaupunkiin!

Lasten ikisuosikki ihastuttava Pipsa ja Jyri Possu saapuvat ensimmäistä kertaa Lappiin ja suoraan Rovaniemen Kulmakarnevaalihumuun lauantaina 10.6. klo 11-15.

Viime vuoden pääesiintyjä Ryhmä Hau veti Lordin aukion täyteen innokkaita katsojia.

Koko perheen hyvän mielen ilmaistapahtuma tarjoaa paljon ohjelmaa lapsille ja lapsiperheille. Pipsa Possun näet lavalla kahteen otteeseen klo 12 ja 14 ja esityksen jälkeen pääset tapaamaan Pispsaa ja Jyriä vielä lähemmin lavan vierellä. Pipsa Possun tapahtumaan tarjoaa Pohjolan OP. Lasten tapahtumahan ei olisi mitään ilman ilmapallotaikuutta, joten Ilmapallotaikuri Jani taikoo erilaisia ilmapallohahmoja lasten iloksi sekä lavalla, että teltalla.

-Tapahtumaan on palkattu kaksi nuorta kesätöihin kertomaan keppihevosista, niiden tekemisestä ja vetämään hauskaa kepparirataa, kertoo tapahtuman tuottaja Miia Taivalantti. Muita kivoja aktiviteetteja, kuten kasvomaalausta, siirtokuvia, katumaalausta ja taitoratoja löytyy tapahtumassa olevilta pop up teltoilta, jatkaa Taivalantti.

Teltoilla tavattavissa myös paikallisia harrastajaryhmiä, jotka ovat esittelemässä toimintaansa sekä pitämässä pieniä leikkimielisiä tehtäviä. Teltoilta löydät paikallisten yritysten perheille suunnattuja palveluita ja tuotteita, myynnissä mm. metrilakuja, koruja, lippuja, kahvia ja ruoka-annoksia.

Lasten ikisuosikki tapahtumissa ovat ilmapallot ja niitä on jaossa tuhat kappaletta ilmapalloteltalla. Ilmapallot lahjoittaa keskustassa toimiva K-Supermarket Rinteenkulma.

Ilmapallot ovat tapahtumien ikisuosikki.

Päivä on enemmän suunnattu lapsille, mutta tilaisuuden päättää nuorten suosikki rap artisti Vilu, jonka biisi ”Kylmii öitä” ylsi viime vuonna Spotifyn Suomen Top 50 Viraaleimman listan sijalle #3. Artistin uusin kappale ”Kaikki Mitä Haluun” ilmestyi maaliskuussa.

Tapahtumassa mukana tuore artistilupaus Säde, jonka kappaleet ovat puhuttelevia ja tunteita herättäviä, vauhdikkaampaa menoa tarjoilevat paikalliset tanssiryhmät Hotcakes ja Starline Dance.

Ilmaistapahtuman tuottaa ja järjestää Rovaniemen elävä kaupunkikeskusta ry, joka on perustettu elävöittämään kaupunkikuvaa ja kehittämään kaupunkikeskustaa. Kulmakarnevaalit on yhdistyksen lanseeraama uusi tapahtuma Rovaniemellä ja ne pidettiin viime vuonna ensimmäistä kertaa. Viime vuonna tilaisuudessa esiintyi mm. Ryhmä Hau ja Jesse Kaikuranta.

-Viime vuoden tapahtuma oli jättimenestys. Saimme paljon kiitosta helposti lähestyttävästä hyvän mielen ilmaistapahtumasta ja halusimme järjestää vastaavan myös tänä vuonna. Tämän vuoden kattaus on jälleen loistava ja uskon, että jos vain sää suosii, saamme myös tänä vuonna kävelykadun täyteen ihmisiä, kertoo yhdistyksen toiminnanjohtaja Miia Taivalantti innoissaan.