KeskustaTEKO-kilpailun äänestys

Uuden Rovaniemen ja Rovaniemen elävä kaupunkikeskusta ry:n järjestämään kilpailuun tuli runsaasti ehdotuksia, joista kaupunkilehden toimitus valitsi kahdeksan parasta.

Kaupunkikeskustatekoja voi äänestää Uuden Rovaniemen verkkosivuilla. Äänestys on avoinna maanantaista 26. kesäkuuta sunnuntaihin 16. heinäkuuta asti. Voittaja julkistetaan torstaina 20. heinäkuuta.

Äänestäjien kesken arvotaan kolme Rovaniemi-tuotepakettia. Yksi henkilö voi äänestää kilpailussa kerran päivässä.

Kaupunkikeskustatekokilpailu järjestettiin Rovaniemellä ensi kertaa vuonna 2021. Ensimmäisenä vuonna voitti Pub Old Lättis ja viime vuonna kisan vei Revontulilaavu.

Tutustu ehdokkaisiin alla ja äänestä 16. heinäkuuta mennessä suosikkiasi vastaamaan tästä linkistä.

1. Talviuintipaikka Koskipuistossa

Jo vuosien ajan Rovaniemellä on päässyt ihan keskustan liepeillä pulahtamaan avannossa. Ounasvaaran ladun talviuintipaikka sijaitsi viime talvena Koskipuistossa. Ounasvaaran latu on ulkoilijoiden, retkeilijöiden ja terveysliikkujien järjestö. Se on saanut myytyä talviuinnin kausikortteja vuosi vuodelta enemmän.

2. Sugar -jäätelökioski Lordinaukiolla

Jäätelökioski Sugar on koristanut Lordinaukiota useampana kesänä. Herkkukontti on osa Cafe Bar 21 ravintolaa. Sugarin takana on ollut myös perhosmuraali, jolla on saanut otettua kauniita kesäisiä kuvia itsestään.

3. Pulkkamäki Vanhalla torilla

Vanhan torin uusi pulkkamäki viihdytti niin paikallisia kuin turistejakin! Vastaavaa mäkeä on vaikeaa löytää niin läheltä Rovaniemen keskustaa.

4. Valtakadun puut Arctic Light -hotellin edustalla

Mikael Gröhnin Arctic Light -hotellin edustalle on istutettu puita kahdelle riville. Puut luovat Valtakadulle tunnelmaa ja suojelevat hotelliin saapuvia asiakkaita mäkeä alas laskevilta polkupyöräilijöiltä. Hotellin edustalle on tuotu myös taidetta.

5. RolloVappu

RolloVappu järjestettiin taas tänä vuonna. Karkelo on koko perheen tapahtuma, joka on täysin rovaniemeläisten yritysten järjestämä. Piknik-tapahtuma järjestetään Vanhalla torilla vappupäivän iloksi.

6. Kävelykadun talvikunnossapito

Rovaniemen kävelykatu koristellaan aina talveksi kirkkain valoin ja värein. Kuuset koristavat katua pitkälle talvea samalla valaisten katua ja mieliä pimeimpänä vuoden aikana.

7. Kulmakarnevaalit

Koko perheen Kulmakarnevaaleja juhlittiin Lordinaukiolla 10. kesäkuuta, ja tapahtuman lavalle nousi muun muassa kuuluisat Pipsa Possu ja Jyri Possu. Ilmaistapahtuman tuottaa ja järjestää Rovaniemen elävä kaupunkikeskusta ry. Kulmakarnevaalit pidettiin viime vuonna ensimmäistä kertaa.

8. Naava Café Vanhalla torilla

Vanhan torin kioski herätettiin viime talvena henkiin. Punaiselta kioskilta sai vuokrattua luistimet ja ostettua kupillisen kuumaa.

Arctic Light -hotellin edustalla olevat puut saivat useita ehdotuksia keskustaTEKO ehdotushaussa.

Lue koko alkuperäinen juttu ja katso ehdotusten kuvat Uusi Rovaniemen julkaisusta TÄÄLTÄ

Kilpailu järjestetään yhdessä Uusi Rovaniemi-lehden ja Rovaniemen elävä kaupunkikeskusta ry:n kanssa.

Kisan voittanut Rovaniemen kaupunkikeskustateko asetetaan ehdolle Elävät kaupunkikeskustat EKK ry:n valtakunnalliseen keskustatekokilpailuun elokuun lopussa.