Kenen ehdoilla kaupunkia rakennetaan?

Kaikille avoin keskustelutilaisuus ajankohtaisesta aiheesta: Kenen ehdoilla kaupunkiamme rakennetaan?

Rovaniemen kaupungin kehittäminen ja rakentaminen puhuttaa vuodesta toiseen. Arctic Design Weekin avajaispäivänä maanantaina 20.3.2023 kello 17-20 asiantuntijapuheenvuorojen lisäksi kaikilla kaupunkilaisilla on mahdollisuus tuoda ajatuksensa julki Rovaniemen kehittämisestä.

Mistä lähtökohdista kaupungin kehittäminen tapahtuu ja kenen ehdoilla? Tätä pohditaan keskustelutilaisuudessa, jonka järjestävät Rovaniemen kaupunkikeskusta ry, Suomen Arkkitehtiliitto SAFA ja Lapin SAFA, jotka tarjoavat maksuttoman, huippupuhujien alustaman paneelin ja kaikille avoimen keskustelutilaisuuden kahvitteluineen Hotel Santa Clausissa.

Mari Vaattovaara

Tuomas Pöysti. Kuvaaja: Sami Perttilä

Tilaisuuden alustus kuullaan kaupunkimaantieteen professori Mari Vaattovaaralta. Hän toimii kaupunkitutkimusinstituutti Urbarian johtajana Helsingin yliopistossa. Toinen alustaja on Tuomas Pöysti, Valtioneuvoston oikeuskansleri, OTT, hallinto-oikeuden dosentti, FT (h.c.). Sekä Mari että Tuomas ovat entisiä rovaniemeläisiä.

Paneelikeskusteluun on kutsuttu Rovaniemen kaupungin arkkitehti Sipi Hintsanen, Aalto säätiön toimitusjohtaja Tommi Lindh, arkkitehti Johannes Jutila, Lapin yliopiston matkailun kulttuuritutkimuksen professori Soile Veijola sekä museon amanuenssi Jani Hiltunen, jonka erityisalaa rakennettu kulttuuriympäristö.

Paneelikeskustelun fasilitoijana toimii arkkitehti Jarmo Lokio, joka on myös Rovaniemen kaupunkikeskustayhdistyksen perustajajäsen.

Ilta jatkuu vapaalla keskustelulla.  Kahvittelemaan voi tulla jo kello 16 alkaen. Tilaisuus on avoin kaikille.

Kenen ehdoilla kaupunkiamme kehitetään ja rakennetaan?
Ma 20.3.2023 17-20  Kahvitarjoilu alkaa jo klo 16.
Santa’s Hotel Santa Claus, Korkalonkatu 29, 96200 Rovaniemi

Toteutus: Rovaniemen kaupunkikeskusta ry, Safa ja Lapin Safa

Tilaisuus on osa Rovaniemen kaupungin Arctic Design Weekiä.

Osallistuminen vaatii ennakkoilmoittautumisen – 17.3. mennessä

Järjestäjät pidättävät oikeuden muutoksiin.

Tilaisuuden järjestävät Rovaniemen elävä kaupunkikeskusta ry, SAFA ja Lapin SAFA