Kävelykadun suunnittelu alkaa

Kävelykadun kehittäminen alkaa ja Rovaniemen elävä kaupunkikeskustayhdistys on mukana kävelykadun suunnittelussa.

Kuva Rovaseudun Markkinakiinteistön kävelykatuoppaasta

Se, että asioista on puhuttu ja että asioita on rohkeasti nostettu esille, tuottaa nyt tulosta. Rovaniemen kaupunki on tilannut kävelykatusuunnitelman Arkkitehtitoimisto Jarmo Lokiolta ja me keskustayhdistyksenä olemme päässeet antamaan siihen oman näkemyksemme ja toiveemme. Nämä toiveet ja ajatukset ovat niitä toiveita, mitä te yrittäjät ja asukkaat olette toivoneet meidän kauttamme jo parin vuoden ajan.

Aktiivista vuoropuhelua on käyty Rovaniemen kaupungin ja kävelykatua hallinnoivan Rovaseudun Markkinakiinteistön kanssa yhdistyksen nimissä ja nyt se alkaa tuottaa hedelmää. Keskustelussa ovat olleet niin pyöräparkit, kukkaistutukset, tapahtumien ja toimintojen sijoittelu kuin viihtyisyys ja ulkonäkö.

Rovaseudun Markkinakiinteistön toimitusjohtaja Antti Herajärvi esitteli toimintaa ja tulevia suunnitelmia yrittäjien aamukahveilla 21.3.

Ensimmäinen versio tullaan esittämään seuraavilla yrittäjien aamukahveilla. Suunnitelma toteutetaan osissa eri vuosina ja osa on tarkoitus toteuttaa nopealla aikataululla jo tänä kesänä.

Kesäkukkien suunnittelu on toteutettu Rovaniemen kaupungin viherpalvelun kanssa jo viime marraskuussa ja kävelykadulle viime kesäksi hankituissa kukkapylväissä kukkii joulupunainen petunia sekä hopealanka ja muissa kukkalaatikoissa viime kesänä testattua uutta pienempikukkaista auringokukkaa, echinaceaa ja tuuheaa salkohumalaa.