Kaupunkikeskutateko-kilpailun ehdokashaku

Rovaniemen kaupunkikeskustateko kilpailu käynnistyi. Ehdota omaa suosikkiasi keskustatekokilpailuun! Ehdokkaaksi käy teko, ilmiö, asia, tai tapahuma, joka on vaikuttanut myönteisesti Rovaniemen keskustaan ja siellä oleviin ihmisiin. Voittajan kaupunkilaiset pääsevät äänestämään yleisöäänestyksellä.

Viime vuoden voittaja, Revontuli-laavu rakennettiin vapaaehtoisvoimin. Eero Kumpula, Tapani Takalo, Anne Juotasniemi ja Juri Laurila ovat hankkeen aktiiveja. KUVA: ANSSI JOKIRANTA / Uusi Rovaniemi

Kilpailun järjestävät Rovaniemen elävä kaupunkikeskusta ry ja kaupunkilehti Uusi Rovaniemi. Sen tarkoituksena on korostaa kaupunkikeskustan merkitystä Rovaniemellä ja nostaa esille Rovaniemen kehittämistä eteenpäin vieviä ilmiöitä ja tekijöitä.

Kilpailu järjestettiin ensi kertaa vuonna 2021. Silloin kilpailun voitti Kauppatorille avattu ravintola Pub Old Lättis. Vuonna 2022 voiton vei sittemmin palanut Revontulilaavu.

Kilpailussa kuka tahansa voi ehdottaa keskustatekoa kilpailuun. Ehdotuksen sisältö on vapaa. Keskustateko voi olla esimerkiksi onnistunut arkkitehtuuri, upea valaistus, tapahtuma, seinämaalaus tai mikä tahansa kaupunkilaisia ilahduttanut tai keskustan viihtyisyyttä lisännyt teko.

Vuoden 2021 kaupunkikeskustateoksi äänestettiin kauppatorille avattu Pub Old Lättis. Kuva: Iiro Kerkelä, Uusi Rovaniemi

– Kilpailuun toivotaan erityisesti uusia älykkäitä keskustatekoja – persoonallisuuksia, asioita, ilmiöitä, tapahtumia tai yllätyksiä, sanoo Rovaniemen elävä kaupunkikeskusta ry:n toiminnanjohtaja Miia Taivalantti.

Kilpailuehdotuksia voi jättää 10.6. asti. Sen jälkeen ehdotuksista järjestetään yleisöäänestys Uuden Rovaniemen verkkosivuilla.

Kisan voittaa eniten ääniä saanut ehdokas, joka asetetaan ehdolle myös Elävät kaupunkikeskustat -yhdistyksen (EKK) valtakunnalliseen keskustatekokilpailuun elokuun lopussa.

Lähetä ehdotus 10.6. mennessä!

Laadi selkeä ehdotus perusteluineen.

Jos mahdollista, liitä mukaan myös valokuvia ehdotuksesta.

Kerro viestissä myös ehdotuksen antajan nimi yhteystietoineen.

Lähetä ehdotus sähköpostitse rovaniemenkaupunkikeskusta@gmail.com tai verkkosivun rovaniemenkaupunkikeskusta.fi/ota-yhteytta kautta. Ehdottaa voi myös sähköisen vastauslomakkeen kautta.