Kaupunkikeskustassa riittää tapahtumia vielä syksylläkin

Rovaniemen kaupunkikeskustassa riittää vielä monipuolisia tapahtumia loppukesäksi ja syksyksi.

Kaupunkikeskustan tulevia tapahtumia:

• Rovaniemen Wanhat markkinat. Wanhalla torilla ja Jätkänpuistossa 19-21.8.
    Suomen suurin vapaaehtoisvoimin toteutettu hyväntekeväisyystapahtuma. Rovaniemen Wanhat Markkinat on kerran vuodessa järjestettävä koko kansan tapahtuma, joka pitää yllä vanhoja markkinaperinteitä. Markkinoilta löydät perinteisiä käsitöitä, mutta tavanomainen rihkama ei kuulu markkinoiden valikoimaan. Rovaniemen Wanhoilla Markkinoilla on paljon muutakin kuin myyntikojut, paikalla on myös runsaasti erilaisia esiintyjiä ja kilpailuja sekä muuta näkemisen arvoista viihykettä
  • Kansainväliset suurmarkkinat. Rovakadulla ja kävelykadulla 1.-4.9.
    Mukana on yrittäjiä yli 30 eri maasta ja lukuisista Suomen eri maakunnista erikoistuotteineen. Suurmarkkinoilla keskeisenä ideana onkin, että markkinoilla on myynnissä eri maiden ja maakuntien erikoistuotteita, niin että niiden valmistajat/kasvattajat ovat itse myymässä ja esittelemässä tuotteitaan.
  • Rovaniemi-viikko 5.-11.9.
    Rovaniemi-viikko kokoaa laajan valikoiman tapahtumia, jotka levittäytyvät laajalle kaupunkialueelle. Monimuotoisen tapahtumaviikon aikana pohjoisen taian koti hehkuu eläväistä kulttuuria, yhteisöllisiä kohtaamisia ja iloa ympäröivästä luonnosta. Tapahtumat tuovat esille kaupungin historiaa ja nykypäivää ja juhlistavat kaikkia niitä asioita, jotka tekevät kotikaupungista merkityksellisen paikan elää ja vierailla.
  • Opastettu kaupunkikävely Konttisen puistossa 6.9.
    Samperin Kompassi -kyltin julkistustilaisuus (opastettu kaupunkikävely Konttisen puistossa).
  • Valtakunnalliset kotiseutupäivät 9.-11.9.
    Rovaniemi isännöi Valtakunnallisia kotiseutupäiviä Rovaniemi-viikon yhteydessä perjantaista sunnuntaihin 9.—11. syyskuuta. Tuolloin koko laaja kaupunki juhlii juuriaan, moninaista kulttuuriaan, historiaansa ja asukkaitaan. Valtakunnalliset kotiseutupäivät on Suomen Kotiseutuliiton vuoden päätapahtuma.
  • Sataset, Pohjolan Osuuspankin perhetapahtuma. Lordin aukiolla 17.9. klo 12-15
    Hevisaurus rokkaa koko perheelle, Sirkus Taika-Aika esittää huikeita temppuja ja tanssiryhmä Hot Cakes näyttää viimeisimmät askeleensa. Pääesiintyjänä energinen Elastinen. Tapahtuman juontaa Inga Söder.
  • Rovaniemen syysmarkkinat. Kauppatorilla 20.-22.9.