Joulunajan tapahtumat

Joulupukin kotikaupungissa Rovaniemellä joulunodotus starttaa perinteisesti jo näin marraskuussa. Keskustan alue pukeutuu Jouluun tämän viikon torstaina.

Kuva: Rovaniemen kaupunki

Joulukuusitempaus to 9.11. klo 17

Joulunavausviikko käynnistyy kun perinteiset yrittäjien lahjoittamat joulukuuset saapuvat Kävelykadulle ja Lordin Aukiolle tämän viikon torstaina 9.11. klo 17. Joulukuusia on yhteensä 200 kappaletta. Klo 19 sytytetään joulukuusien valot.

Rovaseudun Markkinakiinteistöt tarjoavat Joulun aloituksen kunniaksi tapahtumassa joulupuuroa noin tuhannelle henkilölle.

Säiden pakastuessa Kävelykadulle tuodaan upeat jääveistokset Markkinakiinteistön toimesta.

Rollon Pikkujoulut 11.11.2023

Kolmen kauppakeskuksen yhteiset Rollon Pikkujoulut järjestetään la 11.1. klo 11-17.

Sampokeskuksen pikkujouluissa mukana Muumit klo 12 ja 14.  Luvassa myös muuta mukavaa ohjelmaa niin lapsille kuin aikuisillekin. Katso koko päivän ohjelma tästä linkistä!

Kaunein Jouluikkunakilpailu 12.11.2023

Kaunein Jouluikkunakilpailu käynnistyy ja mukana kilpailussa on yhteensä kymmenen näyteikkunaa. Näyteikkunat ovat valmiina Joulunavaukeen 12.11. mennessä.

Kauneimman jouluikkunan äänestys kaupunkilaisille julkistetaan Uudessa Rovaniemessä  to 23.11.2023.
– Yleisöäänestys päättyy Uusi Rovaniemessä su 17.12.2023.
– Joulun 2023 kaunein jouluikkuna julkistetaan Uusi Rovaniemi lehdessä to 21.12.2023 voittajan haastattelun kera.

Jouluikkunasuunnistus 23.11. – 31.12.2023

Kilpailusta järjestetään myös hauska koko perheen yhteinen jouluikkunasuunnistus. Suunnistusaika 23.11. – 31.12.2023. Suunnistuksen osallistujien ja suunnistuslappujen jättäneiden kesken arvonta ma 8.1.2024, jossa arvotaan 1 x 100€ ja 2 x 50€ Likiliike lahjakortit. Suunnistuslappuja löydät Kauppakeskusten aulasta ja ne voi myös palauttaa samaan paikkaan. Suunnistuslapun voit myös printata meidän nettisivuilta ja lähettää vastauksen verkossa

Jouluikkunatempaus järjestetään Likiliike Rovaniemen, Rovaniemen elävä kaupunkikeskustan ja Uusi Rovaniemi-lehden yhteistyönä.

Rovaniemen Joulunavaus su 12.11. klo 17

Joulun odotus huipentuu sunnuntaina 12.11. klo 17 alkaen Joulupukin Pajakylän perinteikkäässä konsertissa, joka striimataan Napapiiriltä suorana maailmalle. Musiikintäyteinen tapahtuma soi Joulupukin pajakylän keskusaukiolla.
Napapiirin perinteissä tapahtumassa julkistetaan tänä vuonna uudistettu yhteistyö ja pidempi lahjoitustempaus Unicef Suomen kanssa. Tapahtumassa esiintyy myös Suomen UNICEFin hyvän tahdon lähettiläs.

Napapiirillä pidettävään tapahtumaan on vapaa pääsy ja keskustasta pääset tapahtumaan maksutomalla bussikuljetuksella Rovaniemen keskusta – Joulupukin Pajakylä välillä su 12.11. klo 16-19.

Joulupukin matkaanlähtö la 23.11. klo 19.30

Joulupukki lähtee pitkälle matkalleen maailman lasten luo tonttujen ja jouluisen musiikin saattelemana. Tule mukaan toivottamaan Joulupukille hyvää matkaa! Joulupukki lähtee matkaan la 23.12. klo 19.30 Joulupukin Pajakylästä, Napapiiriltä. Vapaa pääsy ja maksuton bussikuljetus.