Ro­va­nie­mel­lä et­si­tään jälleen vuoden po­si­tii­vi­sin­ta kau­pun­ki­kes­kus­ta­te­koa – äänestä ja osal­lis­tu ar­von­taan!

Rovaniemellä etsitään jälleen kaupunkikeskustatekoa, joka on vaikuttanut positiivisesti Rovaniemen kaupunkikuvaan ja ihmisiin. Kilpailussa on ehdolla yhdeksän tekoa, joista valitaan vuoden 2022 voittaja yleisöäänestyksellä.

Kuva: Anssi Jokiranta, Uusi Rovaniemi

Kilpailun järjestävät yhdessä Rovaniemen elävä kaupunkikeskusta ry ja kaupunkilehti Uusi Rovaniemi. Kilpailun aluksi kaupunkilaiset saivat jättää ehdotuksia kaupunkikeskustateoksi. Ehdotuksia tuli yhteensä yhdeksän, ja ne kaikki ovat nyt mukana äänestyksessä.

– Kilpailun tarkoituksena on korostaa kaupunkikeskustan merkitystä Rovaniemellä ja nostaa esiin Rovaniemen kehittämistä eteenpäin vieviä ilmiöitä ja tekijöitä, sanoo Rovaniemen elävä kaupunkikeskusta ry:n toiminnanjohtaja Miia Taivalantti.

Kilpailuehdotuksista järjestetään yleisöäänestys Uuden Rovaniemen verkkosivuilla. Äänestys on avoinna torstaihin 26. toukokuuta saakka, ja voittaja julkistetaan keskiviikkona 1. kesäkuuta. Äänestäjien kesken arvotaan kolme Rovaniemi-tuotepakettia. Yksi henkilö voi äänestää kilpailussa kerran päivässä.

Kisan voittanut Rovaniemen kaupunkikeskustateko asetetaan ehdolle Elävät kaupunkikeskustat EKK ry:n valtakunnalliseen keskustatekokilpailuun elokuun lopussa.

Kaupunkikeskustateko-kilpailu järjestettiin Rovaniemellä ensi kertaa viime vuonna. Silloin kilpailun voitti kauppatorille avattu Pub Old Lättis. Kilpailussa annettiin runsaat tuhat ääntä, joista Lättis keräsi kolmanneksen.

Ehdokkaana tänä vuonna:

1. Revontulilaavu Rotarypuistossa